Když nám nefungují ostřikovače - koupil jsem si nedávno Axko r.v 1993 a ejhle nešel ani jeden ostřikovač. Přední jsem rozchodil očištěním kontaktů na nožových spojkách, ale zadní nechtěl jít. Přitom jsem viděl, že odebírá proud (pohasínání světýlka na osvětlení interiéru vozu). Musel jsem tedy vyndat motůrek s čerpadýlkem z nádržky před předním pravým kolem. Je to černý váleček se zeleným víčkem. Zelené víčko jsem se snažil sejmout a po nějaké době se mi to podařilo, i když ne bez jeho částečného mechanického poškození. Víčko je prostě nacvaklé na tělo motůrku. Plast na plastu. Potom jsem musel odehnout dvě kovové zajišťovací pacičky, které držely víčko s horním ložiskem a uhlíky. Zjistil jsem, že se motůrek vůbec netočí, komutátor byl O.K. S injekční stříkačkou s jehlou jsem polem rotoru namazal motorovým olejem dolní ložisko (chce to jen malé množství oleje) a prsty jsem začal otáčet komutátorem. Ze začátku to šlo jen o čtvrt otáčky a pomalu se rotor začal protáčet dokola, až šel úplně snadno. Potom jen vrátit víčko s uhlíky, zahnout zajištění a nasadit zpět zelené víčko a nasadit do nádržky a zapojit do elektroinstalace. Časově mi to zabralo i s demontáží kola cca 90 minut, ale úspora financí 2000,- Kč. Dle informace prodejce náhr. dílů jeden motůrek stojí 1000,- Kč. 

Bc. Zdeněk Koco